Horeca de meest gezellige sector

De horeca is een van de meest gezellige sectoren, mensen komen er om te ontspannen en er wordt flink wat afgekletst, gedineerd en drankjes gedronken. Maar waarom is het nog zo stil op de websites van deze bedrijven?  

Live-Chat is een snelle en persoonlijke manier om in contact te komen met je klanten, of in het geval van de horeca, gasten. Met een Live-chat is het mogelijk om snel vragen te beantwoorden die mensen kunnen hebben, bijvoorbeeld over de beschikbaarheid van producten of diensten, de ingrediënten of de allergenen. Dit zijn allemaal vragen die een gast graag voor de tijd wil weten voordat ze überhaupt besluiten om langs te komen. Wanneer zij dit niet kunnen vinden op de website en de telefoon wordt niet opgenomen of het duurt te lang, wordt de kans dat zij nog langskomen aanzienlijk kleiner dan wanneer zij reactie krijgen op hun vraag, zelfs als dit niet het antwoord is waar ze op hadden gehoopt. 

Voor de ondernemer is Live-chat een uitkomst omdat zij zich dan niet bezig hoeven te houden met allerlei korte vragen en telefoontjes. Zij kunnen zich focussen op de zaak en de gasten die er op dat moment zijn. Vaak staan deze gegevens al gegeven op de website maar weten gasten niet waar ze dit kunnen vinden of willen ze gewoon snel antwoord hebben. Mocht de chatspecialist het antwoord op de vraag ook niet weten dan stuurt hij de chat samengevat door met de contactgegevens van de gast bij de hand. Zo kan de ondernemer of restaurantmedewerker meteen reageren, zonder dat zij tussen oude gegevens moeten graven.  

Voor de gasten is Live-chat heel handig omdat zij voor de tijd moeten bepalen of de horecagelegenheid voor hen is wat ze zoeken, zijn de faciliteiten zoals zij het wensen of is er voldoende keuze voor iemand met een voedselallergie? Omdat de prijzen heel erg uiteenlopen van alleen een kop koffie tot een week lang in een dure suite verblijven willen de meeste mensen bij grotere bedragen vaak eerst kijken of ze het waard vinden. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *